Tuesday 10 June 2014

30 Mei 2014.

Assalamualaikum.

Tika ini aku berada dalam bas, otw ke parit buntar. Semalam lepas balik je drp kem kat teluk batik tu, sampai rumah terus kena packing barang. Dengan mengantuk lapar nak tidur lagi, aku terpaksa tahan. Nasib baik makngah masak so lepas makan tu memang rasa nak tidoq ja la. Tapi aku dapat tidoq sat ja. Kira ok la tu.

Bangun2, terus kelam kabut cari beg. Baju apa yang aku dapat capai yang tu ja aku boh. Pastu kelam kabut pi sidai baju. Motor tak sempat nak tutup pun. Harap-harap selamat la beliau bersama helmet :') pastu dengan suara makngah yang suruh rushing, opah lagi, syafiq lagi. Haih. Rasa stress sat. Nasib baik dapat handle. Hp pun tak dan nak check. Terus masuk kereta. Lepas jalan ja, aku teruih lena. Dah la semalam dapat tidoq dalam 20 minit ja. Bebudak kem tu tak reti nak respect org nak tidoq. Harey.

Pastu aku terjaga masa berenti kat rnr. Lepas masuk kereta balik, aku check hp, ada misscall drp mak. Belambak pulak tu. Aku pun call la. Rupa2nya mak nak suruh aku balik PB. Naik bas drp manjung. Aku pun cam (......) err mak, alia otw p shah alam ni? Lepastu hambek kena marah. Mak kata awat tak check msg mak hantaq. Lepas bla3, mak suruh aku naik bas kat shah alam. Suruh makngah beli tiket. Haa, aku ni bknnya suka susahkan orang tau. Aku cam taknak la memula. Aku cam pikir nak gi kl sentral pastu naik ktm. Best sikit. Takpun, pi setapak ke gombak dulu en. Haha, jahatnya idea aku.

Tapi tulah, hidup dengan orang ni ikut ja la. Melampau la kalau mintak memacam. So malam tu aku pi tidoq rumah maklong. Dapat gak la sembang luahkan perasaan kat kak nurul & kak cik. Cececeyy. Mesti hampa perasan noh kalau baca ni :p esok pagi tu, aku pi ikut depa pi kerja. Haa ni aku nak promote sikit. Hampa besa dak makan tutti fruiti? Sedap en? Tapi mahei dak? Haa kalau hampa teringin tapi cam tak berapa nak sanggup keluarkan duit yang banyak untuk semangkuk kecik yogurt, hampa mai la yoguroom. Makngah aku baru ja bukak kedai ni kat Tingkat 1, Medan Selera, Ole-ole, Seksyen 18, Shah Alam, Selangor. Kezen aku kerja situ. Yogurt ni baguih gak la untuk usus sebab dia ada bakteria baik. Pastu memacam la benefit dia. Try la dulu eh. Memang affordable la hehe.



K dah melalut gila cerita sampai kemana dah. Maklumlah dok dalam bas ni cam bosan sikit so aku pun menaip je la. So dalam pukul 1 cemtu, mak ngah hantaq aku pi stesen bas dan aku pun naik la bas ni lulz. Dalam bas ni aku pikir aku dapat dok sorang. Rupa2nya ada laki dok sebelah seat aku. Memula tu cam err. Tapi takpelah, aku bukannya nak buat benda mengarut pun. Aku sembang dengan dia pun tak. Cuma masa memula tu jela aku tanya dia nak pergi mana. Dia kata kulim, kedah. Aku pun oo jela. Ahaha pastu dah tak sembang dah. Bas tu gerak dari seksyen 17 pastu berenti kat klang sentral amek orang pastu rasanya dia tak berenti dah kot sampai kat rnr mana tah. Takda line langsung. Nak turun kencing aku tak berani. Takut kena tinggai. So aku dok jela & makan ja apa yang ada. Pastu sat tidoq sat bangun sat hujan. Sejuk gila do. Nasib baik ada tuala. Aku cover dengan tuala je la yang mampu. Pastu aku rasa cam lama gila nak sampai. Aku pikir sampai pukul 6. Pukul 6 sengah pun baru sampai taiping.

Haa takpe ah. Biar lambat, asal selamat. Kehkeh. Pastu dalam pkl 8 sengah cemtu baru sampai parit buntar. Sampai2 tu pi tandas dulu ahaha pastu pi surau qada' jamak semayang tadi. Pastu iwan amek. Pastu teruih pi econsave beli barang utk kenuri afiq sunat. Memang best la bila dapat jumpa family balik. Dok bertekak ja dengan afiq. Maklumlah, aku kan dok jauh. Time2 ceni ja la nak bertekak ka gaduh ka en. Pastu balik rumah. K, aku menaip dalam bas sampai rumah. Hehe.

Saja suka cerita apa yang aku buat cemni :) instead of cerita kat orang pastu takda respons. Blog aku en, aku punya suka la nak update apa pun hehe.

Ktuje kbye.

Alia, 
30 Mei 2014,
From Shah Alam to Parit Buntar,
Thanks for reading, xoxo.

No comments:

Post a Comment