Wednesday 3 July 2013

Mainan imaginasi.

Semalam punya semalam, aku bermimpi. Aku mimpikan dia. Ya, aku tahu aku selalu take serious benda-benda bodoh macam ni. Tapi aku sekadar ingin berkongsi apa yang aku mimpi tu.



Aku ada dekat kampung time tu. Dan entah macam mana, dia ada sekali dekat situ. Mungkin sebab aku pernah cerita dekat dia pasal kampung aku. Hmm. Aku terkejut time first time tengok dia. Aku rasa nak menangis dan tumbuk muka dia dalam satu masa. Tapi aku kawal perasaan. Dia pun manusia jugak. Cehh. Dalam mimpi pun boleh jugak en nak bersangka baik bagai lulz.

Dia datang dekat aku lepastu dia tenung je muka aku. Aku taktahu apa motif dia buat cemtu. Aku cakap dengan dia, weh aku nak kau balik. Dia diam je sambil tenung muka aku. Peh aku ni tak boleh kalau orang tenung aku lelama. Rasa macam dia tengah kira jerawat aku ada berapa hahaha. Aku pun menangis. Entah apa motif.

Dia still buat bodo je. Tak guna punya laki. Haha! Lepastu aku cakap kat dia, "Saya rindukan kita yang dulu. Awak tak rindu saya ke? Kita pernah bahagia bersama. Kenapa awak cemni?" *sambil menangis*

Dia pandang tempat lain sambil mengeluh. Cis! Bukannya nak suruh aku berhenti menangis ke ape -,- aku geram jadi aku ambil pisau lalu aku lari menghala belakang dia. Ha, ni baru betul tikam dari belakang haha.



Masa aku nak cucuk dia tu, aku dengar orang panggil aku.

"ALIAAAAAA! Cepatlah bangun! Dah pukul 10 ni! Satgi lambat pulak nak pi sekolah!"

Pisau tu terjatuh. Sebagaimana jatuhnya air mata aku sebab tak dapat nak bunuh dia. Ternyata Allah selamatkan aku daripada bunuh dia. Iman aku masih kuat alhamdulillah.

Aku segera ke bilik air dan mandi.

Lulz bye.

No comments:

Post a Comment