Friday 24 May 2013

Untitled.

Kdg2 apa yg buat aku masih bertahan dlm dunia adalah sbb kematangan otak aku berfikir dari sudut lain. Aku byk mewarisi sifat abah dlm hal ni. Semenjak aku ditimpa byk mslh dulu, aku belajar utk berfikir sendiri. Dan salah satu perkara yg aku fikir dulu dan still teringat sampai skrg adlh bila aku tgk personaliti mak dan abah. Masa tu aku baru darjah enam seingat aku. Aku berfikir kenapa berbeza dari segi itu ini dan semua.

Dan kesimpulannya aku mendapati bahawa aku mewarisi pelbagai personaliti dari dua gen yang berbeza. Abah seorang yang penyabar dan pendiam. Aku rasa abah mewarisi sifat ni daripada arwah tok wan. Sebab tu lah jugak adik beradik aku ada yg penyabar. Cthnya abg iwan. Setakat ni aku tgk dia lah yg plg bersabar dlm segala hal. Aku tgk dia marah pun kdg2 je. Dan sifat tu ada turun dekat aku sikit. Hehe. Dulu aku ni lagi lah kurang kesabaran. Tapi semenjak aku dah matang sikit ni, aku dh dpt handle perasaan marah tu.

Kdg2 dlm keluarga aku nak tahu org tu marah ke tak, bila dia diam lama gila. Abah kalau dia marah dia akan diam dan tak bercakap langsung. Sampaikan time makan pun tak bersuara. Cuak aku. Haha. Sama lah dgn abg iwan dgn aku. Adik beradik yg lain tu mcm lahanat sikit lol.

Dan aku juga dapati yg mak aku byk ckp & agak kurang sabar. So ada pro dan kontra bila dua pasangan ini bersatu. Kdg2 psl benda kecil pun mak boleh marah. Dan aku rasa perangai tu turun dekat anak sulung dia dgn ketaranya haha. Dan secara tidak langsung aku pun ada perangai tu sikit. Dan nasib baiklah aku ni dari dua gen yg berbeza.

Jadi kesimpulannya, adakalanya aku ni pemarah & adakalanya aku ni penyabar. Faham kan? Hahahaha. Itulah yang kadang-kadang orang selalu salah faham dengan aku. Bila tengah tengok muka aku serius je, cakap aku pemarah. Padahal aku tengah fikir nak makan apa nanti, nak buat apa lepasni haha. People used to misunderstood my intention sometimes. That's why I suddenly become mad lulz.

Sebenarnya nak cerita panjang lagi tapi cukuplah untuk kali ni. Nanti orang bosan pulak nak baca pasal kehidupan aku ._. Lulz

Nota selit: Sebenarnya aku ni seorang yang baik tapi dalam masa yang sama aku boleh jadi jahat. Jelaskan penerimaannya? 

No comments:

Post a Comment