Friday 24 May 2013

13-5-13.

Masa makan tadi, abah tanya aku.

"Dekat sekolah ni hang ada kawan tak?"

"Kawan biasa-biasa ada lah. Awat?"

"Kawan rapat takdak? Yang macam dekat melati dulu?"

"Rasanya kawan biasa-biasa dulu elok kot. Sebab hari tu alia hampir kena pengaruh benda buruk. Tu yang ambik safety step tu. Tapi yang rapat sikit tu ada la dua orang. Hat len semua kawan besa ja."

"Hang kena pandai bergaul la ngan depa. Biaq nanti hang ada memory sket bila dah besaq."

"La ni pun tengah dok buat memori la ni. Awat abah tanya? Dulu abah pendiam ka?"

"Takdak la pendiam. Cuma dulu dalam kelas, budak pandai kawan dengan budak pandai ja. Budak bodo kawan dengan budak bodo. Haritu abah pi reunion. Tapi depa punya berkerut nak ingat muka abah."

"Mesti la. Dulu abah kuruih. Sekarang dah len. Tu yang depa tak cam kot."

"Hahaha. Budak pandai dalam kelas abah dulu cerita masa reunion tu, dia sambung belajaq kat luaq negara. Lepastu balik jadi doktor ja."

"Ha elok la tu. Boleh tolong orang. Hehe."

"Hang ni tak habeh-2 dengan tolong orang. Tau la besaq nanti nak kerja jabatan kebajikan masyarakat."

"Lahhh apa salahnya. Kerja mulia kot."

*kunyah makanan*

"Masa abah cerita abah sambung belajaq kat mana dulu, depa semua terpegun dengaq cerita abah."

"Eh awat pulak?"

"Abah pun mana nak tau abah sambung belajaq kat mana. Lepaih habeh spm, sambung dekat singapore 1 sem ja pastu abah pi belayaq kapal. Merata dalam dunia ni abah dah pi jadi abah tak ingat abah sambung belajaq kat mana."

"Lol. Hahahaha."

Perkara seterusnya berkisar tentang sekolah, diskriminasi, budak pandai, budak bodoh, dan .... aku dah lupa.

Tapi part pasal kena cari kawan tu mcm mustahil je ._. Lulz kbye

Aku hampir buat benda tak elok sebab terpengaruh dengan kawan yang baru aku kenal dekat sini. Alhamdulillah aku sempat sedar dan kembali ke jalan lurus.

Nota selit: Aku rindu kawan lama aku dekat Melati. 

No comments:

Post a Comment