Sunday 26 May 2013

Hohoholiday.

Hi peeps!

Hows ur holiday? Is it going good or not? If it's not turn out well, go out and do something productive :)

Actually, I already made a to-do-list & a lot of plans for my holiday but then everythings changed haih.

3 weeks before cuti, aku dah plan macam-macam tapi semua hancur cemtu je bila start cuti hmm. Mula-mula aku plan nak dok dengan opah kat manjung. At least, aku dpt berkebun or tolong tanam ubi dengan opah ataupun mengaji & tambahkan amal ibadat, ikut opah pi marhaban, study, tolong kak nurul dekat salon, & macam-macam lagilah. Tapi mak abah tak bagi. Haih sedihnya. So aku tukar plan aku. Aku nak belajar kemahiran dekat giatmara. Mula-mula nak ambil kursus menjahit tapi tak cukup orang so aku kena ambil kursus spa. Time tu aku dah macam orang kena histeria sebab tak percaya gila yang aku kena ambil kursus spa hahaha. Tapi bila fikir dari sudut positif, okay apa :) at least aku dapat tambah pengalaman dalam bidang yang tak pernah aku ceburi. Hehe

Tapi semuanya hancur sekali lagi bila hari jumaat tu aku kena balik kampung dan tolong jaga kedai. Aku rasa hidup dan impian aku diperkotak-katikkan. Aku rasa sedih sangat. Dah la aku dah hantar borang tu dekat cikgu pastu tak jadi pulak. Bukak sekolah nanti mesti aku kena sound gila-gila punya. Pastu aku gaduh lagi dengan cikgu. Ah setan. Semua taknak sokong cita-cita aku. Semua condemn apa yang aku nak buat. Sedih weh.

Pastu 25/26 Mei 2013, aku kena ikut abah pergi reunion sekolah dia dulu kat Kedah. Bapak bosan gila weh. Part makan tu best ah. Yang lain tu macam hancus gila. Aku mogok taknak tangkap gambar walaupun aku bawa camera & tripod. Aku taktahu kenapa aku jadi malas. Faktor hormon kot haha. Serious bosan. Aku tak dapat nak menikmati keseronokannya. Hmm

So esok isnin 27/5/2013. Aku harap ada benda yang produktif yang boleh aku buat & enjoy benda tu :)

Bye.

No comments:

Post a Comment