Monday 15 April 2013

Meeting Them ♥

Salam sejahtera ke atas kamu ^_^

12042013 ritu, aku pergi meeting lagi! *muka gembira gila* Kali ni meeting ramai-2 sikit. Tempat macam biasa. Dan aku gila haritu. Meh aku cerita dari awal k.
_____________________________________________________________

Around 1350 cemtu aku dah ada dekat kedai laksa. Macam biasa lah en en en haha. Dalam kenikmatan aku menyuap laksa tu, sempat jugak aku suruh makcik tu bungkuskan untuk mak wazie. Mana lah tahu kalau mak dia pun minat laksa jugak macam dia en haha. Pastu aku pun otw pergi rumah wazie. Bila dah sampai tu, konon nak buat surprise au, last-2 dia bukak pintu dulu sebelum aku bagi salam -.- katanya dia ada instinct yang aku memang nak sampai time tu. Ceh -_-zz

Lepas dah sampai tu, aku pun suruh lah mak dia makan laksa tu tau. Pastu aku dengar wazie cakap dgn mak dia.

"Mak kan tak boleh makan laksa. Haih"

"Takpelah, alia dah penat beli ni. Bukannya selalu pun mak makan."

:'( sobs sobs. Terharu kot aku. Teringat mak aku kat kampung lol. Lepastu mak wazie pun ajak lah dia makan sekali au. Mula-2 dia taknak makan. Konon diet lah tu --' puih. Last-2 dia pun makan jugak.

Gila pe taknak makan kalau tengok cemni :p

Masa makan tu, mak pun borak lah dengan aku. Dia kata dia rindu aku. Dia kata aku dah lama tak datang jenguk dia. Ceh, dah macam jejak kasih pulak time tu. Haha. Aku terharu gila kot time tu :') pastu wazie cerita pasal wani tau. Cerita dia lebih kurang cemni tau.

"Wani merajuk dengan kau alia sebab kau tak contact dia langsung. Kau asyik whatsapp tasha, call aku je."

"Wani cakap kau tak rindu dia pun. Kau tak contact dia langsung okay!" 

"...............Blablabla......................."

Cis! Bukannya aku tak contact ke pe. Tapi aku takde kredit kot. Ye ah, setiap kali top up RM5 pastu call wazie terus habis. Yang whatsapp tu pulak tak guna kredit. Aku guna wifi :D HAHAHA maaf lah wahai wani ;)

Lepas dah habis semua tu aku meniarap kejap dekat bilik dia. Eh, silap. Baring ah xD haha. Gila pe aku ni -_-

Kitorang pun borak-2 lah sampai pukul 4.30. Then, kitorang pun gerak rumah tasha. Macam biasa lah kalau pergi rumah dia, mesti pergi dekat tingkap pastu

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA~!

hahahaha macam sakai :p

Pastu lepak kejap dekat rumah dia. Hampir sejam lepastu baru gerak pasar malam. Otw nak gerak tu, kitorang tangkap gambar dulu dekat luar. Pastu tetibe wanawani datang. Kitorang pun bergambaq  lah kat depan tu :D (lulz)

Nah.

Ni gambar dekat rumah tasha :)


 Muka aku nampak matang en bila pakai specs ;D

Gambar ni serious comel! :D hahahahaha l


Gedikz -.-
Luar :)



The kids :)

Epic.

:*


Lepas habis semua tu, kitorang pun pergi pasaq malam. Aku sempat beli ni,


Perlu ke nak masuk ni sekali? -_-

Tempting, aite?


Masa nak balik tu, kemain lagi. Siap peluk-2, bagi kata nasihat bagai, bincang pasal pesta buku semua :') haha. Pastu aku pun berjalan pulang bersama wazira othman yang gedik dan banyak songeh :p

Dan lepastu aku jalan kaki balik ikut greenwood. Percaya tak dari gombak setia sampai greenwood aku jalan kaki? :P nawh u wont believe me :( trust me, i'm an athlete :D haha i swear i did okay tapi separuh jalan jelah sbb time tu dah gelap sangat dan aku tak nampak mana satu jalan, mana satu rumah. Ya, aku agak rabun jauh. Lagi-2 bila time malam. Serious aku cuak gila time tu dan aku  terserempak dengan sorang makcik yang naik skuter time tu dan aku terus tahan dia.

"Makcik makcik, boleh tolong saya tak? Tolong hantarkan saya sampai LRT boleh? Saya nak naik teksi ni. Boleh kan makcik?"

"Eh boleh boleh. Naik lah."

Aku time tu siap baca doa naik kenderaan lagi masa naik tu. Time tu memang semua zikir + doa keluar dari mulut aku. Ye ah, time susah baru nak ingat Allah :/ hamba jenis apa lah aku ni .....

Bila sampai LRT pulak, aku macam .....



Bapak panjang gila queue sia ._.



Aku time tu dah cuak tahap 999 dah! Mampos aku kalau sampai rumah lambat. So aku pun tanpa membuang masa terus pergi mesin tiket dan beli ke Terminal Gombak. Dengan sepantas kilat, aku dah ada dalam train. Hahaha, tak kelakar alia -.- lepas dah turun situ aku tengok bas nak pergi Sri Gombak takde dan teksi pun takde. Aku dah gelabah gila time tu. Tunggu dalam 5 minit tapi teksi tetap takde. Aku jalan sikit dekat bus stop sebelum highway tu. Aku cuba tahan teksi. Tapi entah macam mana semua ada penumpang dalam tu. Cam harem -.- Aku pun pasang torchlight dekat fon aku sebab dah gelap gila kot time tu. Lampu jalan pun tak terlalu terang. Sambil tengah fikir macam mana, aku call jiran aku. Tapi hampeh gila kot. Dia off fon! So aku call tasha.

"Weh, kalau dekat area2 rumah kau ni mana nak cari teksi doh?"

"Kau pergi dekat terminal tu balik ah. Kat situ kan ada teksi."

"Aku dah pergi dah! Semua takde!"

"Entah ah. Aku tak dapat tolong ah."

"Hmm takpe k."

Aku time tu belagak cool lah dengan tahan kereta tepi jalan. Ya, itu memang aku bila dah tak boleh fikir secara rasional -,- Dengan perasaan hampa, aku pun berjalan semula ke terminal tu......

.
.
.
.
.
.

"Pakcik teksi ada tak?" *muka kesian*

"Teksi waktu macam sekarang ni lambat sikit dik. Tunggu jap eh."

"Hmm k"

"Adik nak pergi mana ni?"

"Samudra pakcik."

"Oh pikir nak pergi alor star ke mana tadi hahahahahahahahahahahahahaha."

"Err k ._."

10 minit lepastu teksi sampai. Syukur Alhamdulillah ya Allah. Ha tengok baru lah nak bersyukur sekarang -.-

20 minit lepastu aku pun sampai rumah dengan selamat. Alhamdulillah :) it's really a tiring day but it's full with happiness, patience, fun and sort of :)

more;





via http://instagram.com/natasha_ashira/ :) weh aku promote kau ni. Belanja aku nasi ayam :p lol

bye.


P/s: Kalau nak makan nasi padang, 
boleh aku tumpang sekali,
 kalau ada umur yang panjang,
 boleh lah kita berjumpa lagi :)

Sayang anda semua selamanya :') cehh :* 

No comments:

Post a Comment