Saturday 1 February 2014

Sekitar Januari

Assalamualaikum.

Today is the first day of February 2014. Hows your january so far? Is it turned out well like it's meant to be or not? Haha whatever happen, just believe in Allah's plan. Indeed, He is the best planner. Siapa sangka yang aku akan masuk sekolah baru lagi tahun ni. Siapa sangka yang aku akan jadi budak baru lagi. Aku tak expect pun benda akan jadi cemni tapi aku percaya everything happens for a reason. Mungkin reason dia ko tak nampak sekarang tapi lama-lama kau nampak jugak nanti hehe.

Btw, happy birthday kepada semua yang menyambut hari lahir dalam bulan Januari n awal Februari ni. Lahir awal bagus lah en haha. Plus, 31/1 - happy birthday to Rahimi Fizany!!! Ang dah tujuh belas wei tahun ni. And also happy birthday to Wazini Othman!!! 31/1 jugak! Abe aji baru lapan belas :p dan ya, aku wish ni pun korang bukannya baca -.-



Sebelum aku nak cerita apa yang jadi sekitar Januari ni, aku nak pesan yang entri aku ni mungkin panjang. Jadi kalau tak suka ke apa bosan ke en, takyah lah baca eh. Nanti last ko mesti ckp; 'bapak panjang entri ko!' 'eh aku ni baca blog ke novel' so untuk mengelakkan kome rasa sedemikian silalah close tab ye. Pesanan untuk awak yang special yang suka baca blog saya lepastu kutuk dekat fb. I know you did aiman :p



Jadi first day aku sekolah baru, aku tetap rasa nervous walaupun dah banyak kali aku ada pengalaman masuk sekolah baru. Aku pergi jalan kaki walaupun ada motor. Sebab aku taktahu selok belok sekolah tu lagi. Pintu masuk pun aku taktahu -.- jadi masa jalan tu aku ada terserempak dengan sorang budak laki ni. Time tu aku tak perasan muka dia cemana sebab gelap lagi pepagi. Aku tegur weh weh. Pastu dia berenti, kenapa?

Kau form berapa?

Form 4. Eh silap tahun ni form 5.

Ohhh. *sambil jalan* aku budak baru dekat sini. Ni hari pertama aku so aku taktahu jalan. Boleh eh kita jalan sama?

Haa boleh lah kot. Pastu dia tanya, ko dulu sekolah ne?

Smk seri gombak. Haa aku nak tanya sekolah ni ada aliran apa je? Aku dulu amek perdagangan.

Aku aliran sains. Hahaha habes lah kau kelas pd. Kelas tu dah lah budak dia teghuk teghuk. 

Asal weh? *time ni aku cam dah cuak dgn sekolah ni sbb dia ckp cemtu -,-

Kau try lah masuk kelas tu dulu nanti haha. 

Err. Nanti beratur kat dewan eh?

Sekolah ni mana ada dewan. Dataran je. Weh nanti kat sekolah kau buat2 tak kenal aku tau kalau terserempak. K ah aku nak gi dkt geng aku. Ko pepandai ah sesuaikan diri. Bye

((Seingat aku nama dia faghes (faris) lol. Dia pelat R xD))

Pastu aku pun cam taktahu nak gi mana, aku gi kantin. Aku baru je nak duduk loceng dah bunyi -.- aku pun tanya la ada budak kat situ, form 5 beratur katne eh? Situ? Haa okay2. Pastu aku gi situ dorang semua tanya, budak baru eh? Sekolah mana? Ambil aliran apa dulu? Aku pun layan je. Ye ah, mana boleh belagak. Budak baru ennn.

Dipendekkan cerita sebab aku ni suka betul cerita detail (-,-), aku masuk kelas 5SP1. 5 Sastera Perdagangan 1. Nama je ada sastera tapi dah dihapuskan. Nasib baik jugaklah. Aku duduk belakang sekali. Tanpa teman. Suasana sangat bising ya Allah. The situation macam kat stadium bola. Tapi budak perempuan dia peramah lah jugak. Rajin tegur aku. Aku pun takde la awkward sangat.

"Nama apa?"

"Panggil Lili je. Kau?"

"Kau Lili. Aku Kaktus." sarcasm level seratus pat belas!!! "Takde lah. Aku gurau je. Nama aku Izyan. Panggil Yan. Ni asfarina, laila, tia." 
Ehh tia? Haha muka dah la sama macam raja nur fatiha aka tia. Nama pun sama?! Haha what a miracle. Aku pun senyum je kat semua orang.

Part paling tak tahan, bila dorang semua sembang guna loghat perak. Nasib baik slang KL sama je dengan sini. Cuma memula tu dengar dorang ckp 'kome buat apa?' aku cam nak kome apa? (,) hahaha.

Kome tu kamu, kau,korang. 
Depe tu dorang. 
Teman tu saya. 
Awok tu saya. 
Menarik bukan? HAHA

Pastu ada cikgu dtg masuk kelas marah. Rupanya ada budak kelas ni buat hal. Baru first day dah buat hal apadahal? Aku cam cuak gak la. Kalau ye pun nak merokok takyah ah sampai kantoi. Tak pro langsung menipu. Pastu tak lama kemudian, budak depan cerita kat aku yg ada budak gangster dlm kelas aku, kaki rempit, mat motor, dsb. Time ni aku mmg rasa tak dapat tahan dah (ada cerita tersembunyi yang aku tak dapat nak cerita kat sini). I never expect that aku akan masuk kelas sebegini. So esok tu aku plan nak tukar kelas.

Esoknya, aku tukar kelas. Dapat kelas 5 Sastera Ekonomi. 5SE. Memula masuk macam err. Takde org nak jemput ke? So aku pun cam masuk jela cam biasa n pergi belakang sekali n nampak tempat kosong n duduk. Pastu ada budak dtg ckp, weh ni tempat aku ah. Aku cam err awkward gila nakram. So aku pun bangun n takde tempat nak duduk. Pastu aku berdiri je. Pastu guru kelas masuk. Phew alhamdulillah. Dia suruh budak carikan kerusi meja n yes, aku dpt duduk depan sekali. Ada hikmah do. Aku fokus gila bila belajar n tak tidur pun dalam kelas. Cuma budak belakang bising macam biasa. Pastu cemtu jelah cerita 1st day n 2nd day.

Hari2 yang seterusnya aku dapat survive wpun kena kacau. Aku memang tak suka orang kacau time aku belajar. Nak minta id wechat lah nombor phone lah facebook lah. Like what? Err. Tapi kebanyakan budak sini tak banyak yang guna twitter & instagram. Rata-rata still guna fb utk contact each other. And dorang tak guna whatsapp but wechat. Aih.



So far aku dapat la jugak get along dengan budak sebelah aku walaupun memula ((sampei skrg sebenarnya)) aku kurang gemar dengan perangai beliau. Budak perempuan pun memula memang tak peramah langsung tapi lama-lama dah boleh sembang dengan aku. Budak laki pulak yang aku selalu sembang pun budak belakang aku jelah. Ada 2 orang. Selalu lah layan n sembang dengan aku time aku bosan atau cikgu tak masuk dalam kelas. Tapi boleh dikatakan hampir setiap hari cerita pasal motor dengan aku. Aku pulak tetiba minat motor sejak aku dah ada motor ni haha. Tapi cerita macam biasa2 jela.

Ada sorang budak laki tu nama dia Aliman (bukan nama sebenar). Aku dengar cerita dia suka aku tapi malu nak cakap. Kengkadang tu panggil aku semata-mata nak cakap hai je xD dia nak cakap benda lain sebenarnya tapi dia speechless. Wakakaka. Perasan femes lak aku.

Pastu ada satu hari tu aku dapat surat.

Nak tahu tak surat apa?

Curios tak nak tahu?

Tak?

Okay taknak cerita.

Lulz.

Surat dia macam ....

Okay sambung next entry eh. Jari aku dah letih. Hehe.

Oh ya, aku tak pernah ponteng lagi setakat ni hehe.

Nota selit: Aku rasa tak lama lagi aku akan suka kelas ni bila dah biasa lama-lama macam aku dekat semerbak dulu hiks.

No comments:

Post a Comment