Wednesday 29 May 2013

Cergila.

Pada suatu hari....

Aku sedang berjalan-jalan sambil melayani perasaan yang tidak menentu. Fikiranku berkecamuk. Hatiku bagai dirobek-robek. Woah! Tak sangka betul hati itu boleh dirobek secara literalnya. Aku duduk sebentar di bangku di taman itu sambil melihat keletah kanak-kanak yang bersuka ria bagaikan tiada masalah yang perlu difikirkan. Seketika itu, datang seorang lelaki berjogging di hadapan ku. Lantas, dia berhenti dan berundur kembali ke kerusi ku. Dia melihatku lalu bertanya,

"Eh ni alia kan?"

Aku mendongak sambil melihatnya. Tinggi sangat. 

"Ya, kenapa? Kenal saya kah?"

"Mestilah kenal. Alia ni kan yang selalu naik basikal keliling taman dulu kan?"

"Err.. Rasanya saya tak pernah bagitahu orang apa nama saya. Saya naik basikal je. Awak ni siapa?"

"Eh yeke. Haha. Saya Aiman."

"Hah? Aiman Hamiezan ke ni?"

"Eh tak. Saya Aiman lain. Rasanya mesti awak kenal Wan Syahmie kan? Dia yang banyak cerita pasal awak. Erm tak silap saya, saya ada perasan nama Aiman Hamiezan tu dekat FB awak dulu. Erm awak kenal dia ke?"

"Err um kenal la sikit-2. Eh awak kenal Wan Syahmie? Nama dia bukan Zackyludin ke? Haha saya panggil dia Emy."

"Tu nickname dia lah. Eh awak taknak bagi saya duduk ke? Penat berdiri ni. Hehe."

"Awak yang taknak duduk kenapa? Duduk atas rumput tu. Haha."

"Jahatnya :( *buat muka comel* eh awak dah makan? Saya lapar. Jom teman saya makan depan tu."

Bersambung ...

No comments:

Post a Comment