Friday 19 April 2013

Pencerahan.

"Have you ever loved somebody so much it made you cry?" 

*****

Bila kita sedih, siapa yang perlu kita cari selain Tuhan? 

a. Keluarga.
b. Kawan.
c. Pakwe/Makwe
d. Opah.
e. Cikgu.
f. Kaunselor.
g. Orang Asing.
h. Lain-2.

Tanya hati anda dan anda akan jumpa jawapannya.
________________________________________________________________

Semalam aku bercadang nak pergi rumah Ani memandangkan dia rindu aku lol -.- tapi aku taktahu dia stayback kat sekolah ke tak. So aku mesej azzad untuk tahu dimana keberadaan dia lulz. Azzad selalu bawa fon, tu yang aku mesej dia tu. Lepas beberapa puluh minit, azzad reply, wani tak stay dan dia balik 2.30 harini. So aku pun bersiap lah nak jumpa dia.

Sesampainya aku depan kuarters bomba tu, aku tak jumpa dia pun. So aku call lah azzad.

"Weh zad, wani ada kat sekolah tak?"

"Aku tak pasti. Kau datang lah sekolah. Boleh jumpa dayah."

"Jumpa dayah ke jumpa kau? HAHAHAHA"

"Alaa, datang ah. *suara kesian*"

"Okay sekarang ni kau tengok dekat kantin ada tak wazie dengan wani? Kalau tak, aku taknak datang"

"Kau datanglah tengok sendiri. Aku tunggu dekat pagar."

So aku pun berjalan dengan perasaan gugup yang teramat sangat ke sekolah. Lagi 2 minit nak sampai, aku terserempak dengan wani. Kami pun berdrama tepi jalan time tu tanpa ada sekelumit pun perasaan malu. Selepas dipaksa, akhirnya dia ikut juga aku ke sekolah dengan alasan aku nak jumpa azzad. Masa jumpa azzad tu, aku rasa macam malu + segan gila doo. Entah kenapa sekarang ni aku ada perasaan malu lol -.- Oh ya, azzad cakap aku dah berubah. Dia kata aku makin tinggi, muka aku macam cina (-_-), dan aku makin .. err .. cantik :) Lepastu dia pun paksa aku masuk sekolah.

Daripada pagar sampai masuk dalam, aku asyik menyorok je belakang ani. Entah kenapa tapi aku rasa malu.

Aku rasa asing sangat.

Macam pulau di tengah lautan.

Tak banyak perubahan dari segi luaran yang aku nampak. Mungkin aku tak menghayati sepenuhnya. Dengan pantasnya kitorang pun gerak bilik boss. Aku nampak cikgu wan dengan budak form 1 kot dekat koridor. Nasib baik cikgu tak cam muka aku. Dan budak form 1 tak kenal aku. Lepastu dapat jumpa dayah! :D Kitorang pun borak dekat tangga tanpa rasa malu dan ketawa berdekah-dekah. Eh, tu dia je. Aku time tu malu :p sangat.

Lepastu aku pun balik. Tapi dalam masa yang sama aku tetap menyorok belakang ani. Sebab aku taknak jumpa cikgu 'tu' ;D lepas sampai rumah ani tu, kitorang pun borak, solat semua pastu gerak mcd. Sebab perut aku dah berkeroncong gila time tu. Masa tengah seronok makan time tu, boleh pulak cikgu 'tu' tegur aku dekat mcd. Time tu perasaan dia, hanya Allah yang tahu. Aku rasa nak balik je time tu ._.

Tapi aku kuatkan semangat dan tabahkan hati! Aku stay je situ sambil makan~

Lepas beberapa ketika, aku pun pulang ke kuarters bomba sekali lagi. Kali ni kami makan berjemaah pula sambil tengok kartun dan sinetron lol. Dalam pukul 6 cemtu aku pun beransur ke rumah wazie pula. Ni sebab aku nak hantar payung lol. Dah sampai je depan rumah, makcik bising dekat aku pasal aku balik jalan kaki haritu :D haha.

Pastu, wazie hantar aku sampai lrt. Teman dia beli uncle bob kejap pastu aku hantar dia balik lol -.- aku hantar dia separuh jalan je. Siap peluk-2 bagai :p pastu tetibe duduk situ mengenang nasib berduaan sambil makan ayam uncle bob. Lepastu aku pun balik~

Yet it's a bored story to you but it's meaningful day to me.

sorry wazie, cerita pasal kita sikit je. sebab aku malu ._.

Ada benda tersirat yang aku tak cerita dalam setiap scene skrip ni.

bye.

P/s: Kadang kita perlukan orang untuk mencerahkan skrip hidup untuk kita. Agar kita tidak sentiasa dalam kegelapan.


No comments:

Post a Comment