Sunday 21 April 2013

Excellence Awards Ceremony.

"How do you get up from an all time low?" - The Wanted.

Last 20/04/2013, I've been invited (konon) by Nurwazira Othman to Majlis Anugerah Cemerlang. It was really a tiring day and so meriah lol -_- here i will share some of my story when i was there. (English aku awat teruk sangat -,-)

__________________________________________________________________

Tepat pukul 7.31 pagi aku dah ada tepat depan pintu pagar sekolah. Wazie suruh datang awal so aku pun berjaya datang awal cuma lambat seminit je haha. Aku pakai pakaian yang sangat tidak formal walaupun rules dia kena pakai pakaian formal. 

Masa sampai tu aku macam orang asing yang tak reti nak masuk pagar sekolah sebab rasa awkward sangat yang melampau dan mulut aku tak berhenti cakap "malu gila aku". Sampai lah Fatihah Ramlan perasan keberadaan aku masa dia dengan Tengku Nur Alia Tengku Majid balik dari 7E dan nak masuk pagar. Aku time tu dah tutup kepala habis semua dah. Malu gila kot ._. Aku pun taktau pasepa aku malu sangat -.-

Teah: "Eh, alia kan? Kenapa tak masuk?"

Aku: *tutup muka*

Teah: "Eh masuklah" *kekerasan lol*

Tengku pun melambai-2 dekat aku acah-acah sweet suruh aku masuk. Aku pun terpaksa masuk -.- Mula-2 dia ajak aku pergi khemah yang baru nak setup untuk bunga semua tu. I was like, gila pe? Ada alyzah kot situ. So dia pun hantar aku dekat kerusi tepi pondok tu. Dan dia pun siapkan diri untuk choral speaking semua tu. Time tu aku rasa macam asing gila kot. Sambil pegang phone taktahu nak buat apa. Pastu tetibe nampak Anas lalu dengan mak dia. Aku pun mesej anas.

"Cuba pandang sebelah kanan kau."

Dan aku perasan dia pandang aku dan dia senyum pastu datang kat aku. Kitorang pun borak lah 2 minit pastu aku pun kirim lah duit suruh beli roti dengan air sebab aku time tu rasa nak muntah gila pasal tak breakfast lagi. Sambil tunggu anas pergi beli, aku sempat online twitter guna wifi sekolah lulz. 

Afterawhile, he came with a plastic of food and a cup of maggi. Dia ajak aku makan dekat kantin dan konfem ah aku taknak ikut. 

"Alaaa jom ar"

"Taknak anas. Aku malu."

"Alah nak malu apenye ni sekolah lama kau jugak"

"Ah aku tak kira. Aku tetap malu"

Lol me -.-

Pastu kitorang pun duduk kat tepi pondok tu je sambil makan roti sardin lulz ... dan sambil borak pasal perubahan diri aku :) tak lama lepas tu ramai yang serbu aku. Hahaha ._.

"Eh alia dah makin gemuk doh sekarang"

"Alia ke ni?"

"Eh dah makin tinggi oh"

"Kenapa kau pakai specs? Kau rabun ke?"

"Kenapa makin cantik?!"

"Alia aku lapar. Bak sikit roti kau"

Ralat -_-

Tak lama lepas tu, aku dicuri dan ditarik oleh wazie & wani. Dorang paksa aku masuk dewan. Duduk je aku kat kerusi tu, tiba-2 ........................

"Eh Aliaaa! Lama tak jumpa! :) *muka comel*"

It's Adlina Shamsudin! :D budak comel yang muka ayu gila :p aku time tu rasa maca awkward gila sambil senyum. Alyn pulak tersengih-2 tengok aku. Ya Allah kenapa comel sangat alyn?! -.- pastu kitorang pun borak kejap sambil tangkap gambar. Nah




Tak lama lepastu dewan pun penuh dan dorang pun busy dengan persembahan dorang semua, maka aku jadi pulau time tuu. Hmm. Malas nak cerita banyak2 sebab sedih gila lol -.- aku duduk dalam tu sambil pegang phone. Tweet & whatsapp leha. Nah



Lebih kurang pukul 11.50 cemtu, benda tu pun habis dan sekali lagi aku diheret ke kantin. Entah kenapa time tu aku takde selera nak makan padahal aku lapar gila nak mati sebelumnya ._. nasib baik aku makan jugak sikit kalau tak konfem gastrik aku datang menyerang =,= 

Duduk dekat kantin lama-lama buat aku ingat kes aku kena sound dengan cikgu tu je tahun lepas ._. serious teringat. Lagi-2 bila meja kantin dorang hias cemtu. Nasib baik leha faham lol. Lepas habis makan semua tu, aku pun nak balik sebab kepala rasa macam berat semacam. Otw nak balik tu, dorang pun ajak aku bergambar. Aku dengan rela hati menyerahkan muka aku yang comel ni untuk ditatap gambarnya ;D puih perasan.

with sarah saberi

wazira othman :)

my wawawawazie :)

with wani ramli :)

KTKC :)


Masa nak balik tu, aku sempat beli bunga untuk wazie :D pastu macam biasa lah, tangkap gambar lagi. Nah

idk what's wrong with my eyes ._.

sweet bukan?
us without tasha :(
gambar ni tetiba jadi cerah gila semacam -.-

with tengku alia tengku majid :)

tengku geletek aku yknow -.- aku sensitive part dagu tu lah
khas buat zulaikha kamarudin a.k.a leha :)

Lepastu aku pun balik rumah wazie. Mak terharu sebab aku teman wazie jadi wakil ibu bapa :'( terharu aku time tu. Lepas tu borak-2 sikit dan aku saja-2 nak baring mula-2. Tapi lama-2 aku pun zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Masa aku tidur tu, si wazie tu pun main camera aku. Dan cam harem dia pi tangkap gambaq aku tidoq. Hahaha tobat aku takmau upload sebab comel sangat :D hahahahaa. 


aku tahu aku sweet :p

Aku tersedar pukul 3 dan tetibe je ada bantal bawah kepala aku. Sweet betul dia tu :p hahaha. Terus ambil air semayang dan semayang zohor on the spot lulz. Lepas habis tu, kitorang pun borak-2 sambil tangkap gambar. Tengok la muka yang suci gila ni lepas semayang xD macam ada cahaya keimanan gua citer lu. Ni pun wa edit sikit-2 je ;D hehehehe





With abang kening tebal, wazini~!




Dia dengan poyo-nya bajet depan aku;

"Gambar ni tak sampai 10 minit aku upload dah 100 lebih orang like tau. Hahaha"

"Eleh, tu sebab aku cantik."



3 jam lepas di print-screen. Follow lah dia, mohdwazini_ ;)

Tak lama lepas tu, aku pun balik. Otw balik tu, sempat lagi aku tangkap gambar. Hahaha muka sakai en wazie? :p dan disebabkan kesakaian dia tu, dia sanggup patah balik rumah untuk tukar tudung lol. Lepas 10 minit dia pun turun balik dengan tudung bawal -.- puih

Dia hantar aku sampai lrt dan aku pun balik macam biasa. Teringat pesan mak;

"Kalau alia bosan ke ape datang lah rumah makcik. Makcik dah anggap alia ni macam anak makcik dah. Jadi adik untuk wazira....bla3"

Dengan penuh mengharap makcik cakap cemtu :'( maka terciptalah, 


Hehehe :D

More pics from fb;







P/s:



No comments:

Post a Comment