Friday 12 December 2014

Whaddup?

Re-read my blog again and found out that some pictures are lost. Sedih gak ar. Kenangan tu. Taktahu nak recover balik cemana. And ada some post yang dah delete & saved as draft. Hehehe. Biasalah dulu suka update time emotional. Takda kawan untuk berkongsi cerita. Sedih je memanjang pun payah gak en. Erm bila baca balik tu rasa macam....the heck aku tulis ni? Hahaha. Tapi takpalah. Dah private tu boleh gak ar baca time bosan. Lagipun semua tu zaman jahiliah je huh.


Semenjak habis spm ni, tak banyak benda lagi yang aku buat. Padahal list kemain panjang. Acah je lebih en. -.- dan setakat ni apa yang aku dah buat, survive sorang diri kat penang, belajar kereta (tak dpt P lagi -,-), kemas buku, keluar dengan kawan. Erm tu je rasanya. Tak banyak pun. Takpalah, pelan-2 boleh buat. Cuti ada lagi 2 bulan setengah. Hihi.


Dan semestinya topik yang hangat lepas spm ni pasal cinta lah. Haa masa memula masuk form 5 dulu, semua nasihatkan aku supaya jangan leka. Jangan main cinta. Nanti parah. Haa nak tahu tak yang aku mula gataii pi cari pasai time 2 minggu sebelum spm -.- ada la sorang hamba Allah ni simpan perasaan kat aku. Aku pun acah acah femes ar en >_< mengada jugak aku ni hahahahaha tapi aku pesan, kalau serius, tunggu la lepas habis spm. And yes, i ada told several guy yang nak ngorat (-.-) aku dulu benda yang sama. 


Maka, lepas spm ni aku pun takda la berharap sangat. And guess what, ada sorang hamba Allah tu mai confess kat aku. Hahaha. So i guess he's serious la with me. Tapi kalau nak berkawan dulu tu boleh la. Kalau nak masuk minang, baik jangan. Memang la kahwin awal tu perkara yang baik. Tapi aku tak ready lagi unutk semua ni. Aku masih muda dan mentah. Banyak lagi perkara yang perlu aku belajar dan perbaiki. Cuma kalau serius nak kahwin betul2, masuk minang lepas aku habis diploma atau masa umur aku 22 dan ke atas. Rasanya time tu duit dah ada sikit. :D hehe. Opah pesan, duit tak banyak takpa. Lepas kahwin, rezeki masuk banyak. Lagi2 bila dapat anak. Time tu rezeki melimpah-ruah. Wait..... Kenapa macam aku dah lelebih je ni xD hahaha. Aku just tulis apa opah and orang sekeliling pesan je hihihi.


Talking bout plkn, luckily saya tak dapat! :D hehehehe


Cerita lain lagi, lepas habis spm, ramai yang nak kerja. Termasuk aku. Aku memula nak try kerja cashier ke apa ke en. Tapi abah suruh jadi pembantu kedai dekat NR, Parit Buntar. Awal2 tu jela semangat. Haha. Tapi penat la gak. Dan abah cakap, hang ingat cari duit ni senang ka? K terdiam la kejap. Gaji entah berapa. Saya kerja mengikut keikhlasan hati je hihihiks. :)


Dan sekarang ni kerja guna laptop sebab aku kena balik manjung kejap. So abah akan bagi kerja through email. Dan kerja aku tersangatlah banyak :")))))) tapi takpa. awal lagi ni untuk mengeluh. I try to like what I do and I try to do what I like. Kehkeh.



hai saya dah habis sekolah hihihi




Tu je cerita kali ni hihi assalamulaikum bye! xoxo

No comments:

Post a Comment