Wednesday 10 April 2013

Repost 1

This is actually from my 'late' blog. I ada simpan salinan dia dalam folder mana tah. Ni pun baru je jumpa. So untuk mengimbas kembali zaman-2 tersebut, aku rasa nak repost balik. Mungkin tak banyak kot yang nak di-repost-nya tapi apa salahnya kalau kita ingat semula semuanya. Eh apa yang aku merapu ni -,-

_________________________________________________________________________


Meeting Wazie @ Wazira a/p @ binti Pak Man @ Othman.

Assalamualaikum.
*Waalaikumussalam*

Post ni panjang. Kalau taksuka baca, jangan baca

15 Februari 2013 merupakan hari yang paling memenatkan setakat ni dalam sejarah kalendar feb aku. Haha. Aku tipu je. Kekekekekekekekekekekekeke~

*krik krik*

Actually on this day, I planned to meet my bestfriend yang dah lama gila tak jumpa. Ah baru 34 hari tak jumpa dah rindu --' haha. It didn't go just like I had planned but it still the awesome day even though I've been scolded coz reaching home late xD haha speaking lagi kau senah ~.~

Mula2 aku keluar rumah konon nak fotostat. Last2 it's really happen. The day before that day, I ada bagitahu wazie yang I nak pergi kedai bundle berhampiran dengan rumah dia tu. So nak ajak dia teman je lah. Tapi tak expect yang nak pergi rumah dia pun. Dia je yang lebih-2 :p Haha

This is it;

Aliacomel: Assalamualaikum war-zee-ra. E-sok free ta-ak? Te-man ar-koo per-gee ke-dai bun-dle be-laa-kang roo-mah ka-au t-oo bo-leh?

Waziegedikz: Hi, please call me back.

Hampeh betul -,-

Then, bila dia dah pi topup, we texted till past midnight :) dah lama tak rasa macamtu. Hikhik. The next morning, I failed to wake up early in the morning =.= dia cakap kalau nak dtg rumah dia, dtg sblm pukul 12. Macammana lah aku nak pergi rumah dia kalau aku bangun pun 60 minit lepas pukul 7 dan aku kena buat kerja rumah pulak -.-

So I texted her,

Aliacomel: Apa akan jadi kalau aku tak datang?

Waziegedikz: Aku taknak kawan kau sampai bila bila bila

Menyampah bukan?

Then, about 2.30 something, I arrived her home. First thing sekali aku buat, jumpa mak! :D haha. Mak dia boleh dianggap mak aku jugak lah. We talked for awhile and we turun bawah. Pastu bila pergi, kedai bundle tak buka lagi. So dia nak beli dadih lah apa lah. Tapi masa dia beli dadih tu, ada keychain yang lawa gila ah. Serious baq ang ;D jadi kitorang pun beli. Belakang nama dia, depan nama aku :) actily, aku pernah beli keychain cemni gak dekat wazie punya kawan punya kawan. Tapi kawan dia punya kawan buat lambat =,=



Cemburu bukan?

Masa tunggu dia buat tu, aku ajak wazie pergi lrt. Rindu gila ah nak naik bas, tunggu bas berjam-jam, naik lrt semua :D selalunya lepas balik sekolah dan bas T226 takde, aku akn naik LRT pergi Terminal Gombak. Jadi, aku ajak lah dia. I had so much fun in the train even though I'm doing nothing.



Terpaksa tangkap cemni pasai dah takdak sapa nak pi tolong tangkap

Pastu patah balik n pergi kedai bundle tu. Baju dia semua cantik2 kot. Aku beli 5 helai baju dan sepasang seluar. Wazie beli sehelai baju dan sepasang seluar. Semua harga RM40. Jadi sehelai berapa? :p kira sendiri. Haha. Then, kitorang balik rumah jap lepas beli nasi ayam kukus tu sbb dia risaukan mak dia sorang2 kat rumah.

Bila sampai rumah, ktrg test dulu baju tu. (nanti aku upload gambaq baju tu kat entry lain :p) Then, we eat together. Sambil borak2 ngumpat2 kutuk2 baling2 ayam tukar2 timun :D wkwkwk~ pastu lepas makan, ktrg jalan kaki pergi TS mega jap. Fotostat mende tah. Pastu kitorang gi ruma tasha. Mula2 intai2 je dekat tingkap pastu

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~!

Haha. Pastu kitorang lepak jap depantu. Tangkap gambar semua. Pastu kitorang pun balik.







Kemajuan dalam teknologi dan arena penyuntingan dan pencerahan telah menyebabkan muka kitorang cerah :p tasha tu dah la cerah, makin bertambah cerah bila aku edit cemtu

Dah sampai rumah dia, transfer gambaq dulu dekat laptop. Then, download photoscape tutorial edit lah bagai. Pastu dia hantaq aku sampai hujung jalan. Sebelum aku blah, I asked her for a hug ^^v But she refused :D minah ni mana suka peluk orang -,- setakat entri ni ditulis, aku cuma dapat peluk dia 2 kali ja sepanjang 4 tahun aku kawan dgn dia T.T (4 tahun sangat -_-zz puii) at last, kitorang pun berpelukan kat tepi jalan tu :') wuuuuuu~ sungguh manis bak hempedu bukan? Lulz

Balik naik teksi dan sampai rumah kena marah. Hukhuk. Aku sampai tepat2 depan pintu azan maghrib berkumandang. Fuuu~ memang kena tembak la dengan mak.

Kaki aku sakit gila sebab banyak berjalan tak berhenti dan tanpa rehat. Duhhh

Intihanya, aku hepi gila hari tu. Walaupun terlepas macam2 cerita menarik yang aku dah set reminder dah pun T.T Seoyeong, My Daughter & Stay with Me, My Love & Running Man :/ wuwuwuwuwuwu. Bak kata pepatah, bagai melepaskan anjing yang tersepit. Haha. Apa kena mengena -,-

"Nikmatilah kegembiraan yang ada walaupun sekejap." -Wazie Man-



Nota kakitangan: Terkejut bila baca balik dari atas. Pendahuluan aku panjang gila ah -,-

No comments:

Post a Comment